پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:28 - 1399/06/16

۱۴۰۰ تعاونی کشاورزی  غیرفعال ساماندهی می شود

معاون توسعه و آموزش تعاونی ها سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: اکنون  حدود یک هزار و ۴۰۰ شرکت تعاونی بخش کشاورزی دارای مجوز، غیرفعالند که ساماندهی آنها از سال ۹۸ کلید خورد.

کارگر آنلاین : " محمدرضا شاه پسند" روز یکشنبه در نشست خبری خود به مناسبت هفته تعاون افزود: برای ساماندهی این تعاونی ها سه محور فعال سازی، ادغام و تعدیل در دستور کار است.
وی اضافه کرد:  اغلب این شرکت تعاونی ها که از سازمان مرکزی تعاون روستایی مجوز دارند، به دلایل مختلف از جمله مهاجرت اعضا یا فوت فعالیت ندارند.


وی با بیان اینکه ساماندهی این تعاونی ها یک مدت زمان سه ساله را نیاز دارد، گفت: این تعاونی ها اغلب اقدام به دریافت تسهیلات می کنند که شناسایی شده اند.
معاون توسعه و آموزش تعاونی ها سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه این معاونت از سال ۹۶ در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایجاد شده، گفت: این امر برای توسعه و گسترش تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی اتفاق بسیار مهمی است.
شاه پسند با اشاره به فعالیت های عمده این معاونت در سال های گذشته، گفت: ۹۰۰ واحد اعتباری را که از فعالیت های خود تخطی و خارج شده و به حوزه واسطه گری وجوه ورود کرده بودند، تعطیل شد. 
وی افزود: مشکلات صندوق تعاون روستایی ایرانیان که در سالهای گذشته مقداری دچار زیان شده بود، با اقدام های انجام شده رفع و در حال حاضر این صندوق به کار خود ادامه می دهد. 
معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی تشکیل شورای هماهنگی درحوزه اتحادیه های ملی و تعاونی ها را یادآور شد و اضافه کرد: این شورا برای استفاده از تجربیات و ظرفیت های تعاونی ها ایجاد شده است.

وی گفت: حدود پنج هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی و اتحادیه بالادستی از این سازمان مجوز دریافت کرده اند که در قالب ۱۴ رشته فعالیت دارند که هر ساله صورت مالی‌ آنها مورد حسابرسی قرار می گیرد.
به گفته این مقام مسوول، نظام صنفی در ۳۱ استان کشور ایجاد شده که اکنون  یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عضو و برای ۹۵۰ هزار نفر پروانه فعالیت برای صادر شده است.
قاسمی، همچنین ۳۶۰ عنوان شغل در بخش کشاورزی شناسایی و برای آنها کد تعریف شده و از پیگیری ایجاد چند انجمن جدید در بخش کشاورزی نیز خبر داد.

وی گفت: تشکیل انجمن های کاکتوس، گل رز، گل نرگس، گلخانه سازان و نهاده های دامی در حال پیگیری است و انجمن های زالو، حبوبات، فدراسیون زعفران و قارچ نیز در دست اقدام است.

منبع: ایرنا
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین